Mojo surf tour - wooohoooo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu Mojo surf tour - wooohoooo - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

Mojo surf tour - wooohoooo

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

08 Mei 2009 | Australië, Sydney

net aangekomen in Sydney na 5 dagen hard werken op de golven!

Maandag morgen 7.00 uur vertrokken uit Byron. Was best een zware ochtend aangezien ik mijn laatste avond in Byron natuurlijk wel goed moest afsluiten.

Ik ben met Andi (ja weer een Duitser en weer een Andi :)) op pad geweest. slechts 4 uur geslapen...

De groep is klein (12, voornamelijk meiden) waar het soms wel groepen tot meer dan 50 mensen is.

Ik denk maar zo, meer persoonlijke aandacht met surfen :)

We gaan naar 2 lokaties waar we ieder 2 nachten blijven.

Spot X is eerste lokatie. Na 5 uur in de bus zijn we er. Lunch, tas weg en hop de eerste surfles. Ik had mijn voordeel zeker de eerste dag dat ik al eerder een surfpoging had gedaan deze trip, dus ik stond al direct op mijn board.

Al moet ik wel zeggen dat mijn progressie wat uitbleef in vergelijking met andere mensen :)

Maar topervaring. Die avond met zijn alles lekker gefeest (dat gaat al snel want na 3 drankjes sta je echt op je kop na al dat gesurf).

Volgende dag 2 surfsessies van ruim 2 uur. Helaas regen en zee was aardig wild, maar gelukkig een paar goede golven kunnen pakken (dit klinkt stoerder dan het is, want ze gaan allemaal recht op het strand af haha).

' savonds gesloopt. Lag om 21:00 uur in bed!!

Volgende dag topfit. Nog een ochtendsessie en daarna door naar de volgende lokatie.

Weer een aantal uur met de bus en we komen in een soort niemandsland aan: cressons head.

Hier echt helemaal top. Wederom een top crew en geweldige strand, waar bijna niemand anders is.

De zon schijnt en blijer kun je mij dan niet meer maken na 2 dagen regen.

Op een paar minuten afstand van het " kamp" hebben ze een Balinese hut gebouwd waar 'savonds groot kampvuur en hard muziek gedraaid kan worden; dit met wat alcohol en je hebt al snel een goed feestje!!

We hebben dit volgehouden tot 2.00 am... aardige prestatie op zich na surfen!

Dag erna : weer zon en 2 surfsessies. De groep splitst zich op in 2. Degene die makkelijk staan gaan voor de "groene golfen" de andere nog steeds in de witte al gebroken golf.

Ook al heb je maar 3 of 4 goede akties, mijn dag kan hier niet meer stuk. Wat is dit top zeg!

's avonds weer een kampvuurtje, maar alcoholvoorraad aardig geslonken na feestje gisteren. Dus om 23.00 uur naar bed gegaan....

we worden gewekt om 5:15 am voor de laatste surfsessie!!! Briljant. Wakker worden direct naar het strand. Al lopend zie je de zon opkomn en direct het water in. Uiteraard niemand anders dan wij.

Helaas maar 1 goede golf "normaal" kunnen nemen, maar ondertussen wel uitgeroepen tot kampioen nose diving :) !!! ieder heeft zo zijn kwaliteiten natuurlijk.

Na ontbijt weer de bus in voor een 6 uur lange rit naar Sydney.

Hier zit bijna iedereen van de tour in hetzelfde hostel. Vanavond nog met elkaar wat eten en een afscheidsdrankje doen dus dat wordt wel weer een leuke avond.

Morgen beetje Sydney verkennen, koffie drinken met ex collega Erik en afgesproken met Mark (homovriend van hier, hij is hier voor een bruiloft, te leuk!)

Zondagmorgen 8 am vlieg ik alweer naar Perth, dus de echt toeristische dingen doe ik als ik hier weer terug ben.

Top reacties allemaal op mijn skydive!! Ben zelf nog steeds van onder de indruk haha.

Heel veel liefs
Saab (hier gedoopt tot Wasabi)

  • 08 Mei 2009 - 07:42

    Vermuntaluigi:

    Surf's up, nu moet je ook Big Wednesday kijken. Ga je nog naar het MTV kantoor daar in Sydney, ze zitten vlak achter Hyde Park. Doe een goed woordje voor me! Veel plezier

  • 08 Mei 2009 - 08:32

    Isa:

    Hoezo gedoopt?? We noemen je al jaren zo!
    Wordt helemaal moe van dat schema van jou....
    :-)

    Nog maar 2 weken en dan ben je er weer, joepie!!!

    Njoy!
    X

  • 08 Mei 2009 - 14:12

    Miek:

    Wasabi is your middle name :-)

    sluit me aan by Ies.

    Vergeet niet te genieten tussen de planning door, ha ha


  • 11 Mei 2009 - 08:23

    Nico:

    Hee stoere surf dude! Hip hoor! Heb je er foto's van? Onwijs leuk allemaal weer. En nu genieten in Perth en surroundings!
    Kus


  • 12 Mei 2009 - 09:01

    Noortje:

    Wauw, wat een belevenissen - hier is het lang niet zo spannend :)

    Dus jij komt over een paar weken alweer terug? Ongelooflijk!!!

    Nou, ik zou zeggen: alles gaat hier super, dus nog lekker niet aan het werk denken - dat duurt gelukkig nog even!

  • 19 Mei 2009 - 11:15

    Lies:

    Moppie, heb je m'n sms'je nog gehad?

    Wij genieten nog steeds heerlijk van al je verhalen!
    Ben je nu lekker een beetje aan het chillen of nog volop de toerist aan het uithangen??!!

    Anyway, geniet super en van Wasabi kom je niet meer af!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 17479

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: