West coast: Perth to Broome - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu West coast: Perth to Broome - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

West coast: Perth to Broome

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

21 Mei 2009 | Australië, Sydney

Na een vroege vlucht maar met 2 uur tijdsverschil kom ik toch nog einde ochtend in Perth aan. Op naar hostel. Neetje in buitenwijk, maar ziet erg erg schoon en comfi uit.

Na inchecken de stad verkennen. 20 min lopen, maar dat is prima. Het is moederdag en gelukkig is de stad open.

Aangezien mijn nagelprobleem steeds groter wordt (1e surftour nagel van teen verdwenen- in Cairns Acryl nagel op laten zetten- op 2e surftour weer wat klappen gemaakt waardoor nagel nu weer los zit en erg pijnlijk is) op naar een winkelcentrum waar wat chinesen mijn nagel kunnen opkalavateren. Zit er nu al zo'n week of 6 op dus moet ook bijgevuld worden. Helaas bij het zien van mijn nagel besluiten ze dat zij er niets mee willen doen.... er zit een ontsteking en eraf halen willen ze nu niet.. bijvullen wil ik niet, dan moet het er maar uitgroeien. Gelukkig willen ze mijn voetjes wel verder behandelen, want na al dat gesurf ziet dat er niet meer uit (jaa een flashpacker ipv een backpacker ik weer het).

Beetje door de stad gewandeld, maar moet terug naar hostel voor mijn was. Ik vertrek morgenochtend voor eem 10daagse trip langs de westkust. Ben erg benieuwd of het echt is wat iedereen zegt: het mooiste stuk van Australie!

Echter ik kom er 's avonds achter dat ik een natural blond ben... Ik lees nog even de brochure door en wat blijkt het is geen retour maar eenrichting naar Broome.. SHIT! Paniek, want ik heb alles (samen met een reisorganisatie) gepland vanaf mijn terugkomst in Perth. Zo STOM! Ok ik heb niet opgelet maar reisorganisatie ook niet. Ik word morgenochtend om 7,00 uur al opgehaald en ik kom erachter om 2200 's avonds HANDIGE HARRY!

Maar in de bus wat belletjes plegen en er wordt een vlucht geboekt voor na 10 dagen van broome naar Perth.. $ 300,- zucht... ja had ik maar beter moeten lezen. Maar de paniek is weg ik kom weer terug... mijn vlucht vanuit Perth naar Sysney kon namelijk niet gecanceled worden.

Maar dan nu de tour:

Grote bus;een soort van truck, airco, ruime stoelen. groep van 20, 3 mannen, rest ladies.

Guide is Leath; een platte Aussie gast.

heb even de tour gekopieerd:

Day 1: Perth to Kalbarri

We make our way out of Perth and head north through market gardens and vineyards. Joining up with Highway 1, you'll be fascinated by the landscape through the Nambung National Park where we come across the intriguing Pinnacles Desert. From here we travel through Geraldton and continue on to our overnight accommodation at Kalbarri. (LD)

Day 2: Kalbarri to Denham

It's an early start this morning for a short drive to Murchison Gorge in Kalbarri National Park. Here, we explore Nature's Window, the Loop and Z-Bend Gorge an exhilarating 150 metre descent into the heart of the gorge before an invigorating swim in the tranquil water pools (seasonal).
Feeling adventurous- Give abseiling a go (optional activity at additional cost). Lunch is well-earned today! In the afternoon we head towards Monkey Mia, stopping at gorgeous Shell Beach before reaching our overnight stop at Denham. (BLD)


Day 3: Denham to Coral Bay
We hit the beach after a short drive across the Peron Peninsula and make our way to the world famous Monkey Mia dolphins have your camera ready for some great shots of these entrancing animals, and maybe even the local pelicans! Heading further north we check out the stromatolites at Hamelin Pool and then take a well earned break at Carnarvon before we finish the day by driving the highway Coral Bay, the Jewel of the North. (BLD)



Day 4: Coral Bay and Exmouth

It's time to relax! Spend today discovering the wonders of the Ningaloo Reef and its fantastic marine wildlife. Snorkelling, cruising on a glass-bottom boat, swimming with manta rays or whale sharks (seasonal), quad bike tours or a joy flight over the reef (all at own expense) are just some of the ways you can check out this beautiful aquatic park. Late this afternoon we make the short trip to Exmouth. (BLD)

Hier heb ik mijn duik gedaan. Briljant, beste duik tot nu toe. Alles wat je wil zien was daar: 3 haaien (2 reef sharks & wobbo nog wat) 3 Manta rays, 1 grote Stingray, 3 turtles, fantastische vissen, mooi koraal, etc etc. Echt TOP!

Day 5: Exmouth
Get ready to explore the Exmouth region. After breakfast we head to Yardie Creek in the Cape Range National Park. Turquoise Bay is a great spot for a swim (or just lazing on the beach!). The views from historic Vlahming Head Lighthouse are spectacular. We head back to our accommodation mid afternoon. (BL)

En hier ben ik gaan snorkelen met jajajajajaj Whale sharks. In totaal hebben we met 7 verschillende haaien gezwommen. De grootste tot 8 meter!

Even voor de duidelijkheid deze dieren zijn ongevaarlijk en eten alleen plankton. Het zijn de grootste vissen die bestaan! Als je het water inspringt zie je niet altijd direct waar hij is. Komt er toch opeens een gevaarte op je af gezommen.. sommige met een bek van 1 meter breed. WOW. Mijn hart sloeg wel een paar keer over en in panier wil je heel hard wegzwemmen, maar je betaalt genoeg om ze te zien.

Het is de kunst om zo snel mogelijk uit hun weg te gaan. Ze gooien je zo opzij en dat is best even eng. maar zodra je naast ze zwemt, heb ik wel 20 min met zo'n haai meegezwommen . Totdat hij ineens een duik neemt en weer weg is in de diepte.

Vliegtuigen spotten ze vanuit de lucht en geven de coordinaten door aan de boot. de boot gaat er op af. Zodra we in de buurt zijn springt er een spotter het water in om te kijken waar hij is en welke kant hij opzwemt. Als de kust veilig is ga je met 10 snorkellers tegelijk het water in. Je moet snel zijn, dus je bent de hele tijd parraat!

Dit maak je waarschijnlijk maar 1 x in je leven mee dat je zoiets kan zien. West Asutralie is een van de weinige plekken op de wereld waar je dit kan doen.

Ik moet bekennen dat het echt de moeite waard is. Het is echt overweldigend om die beesten naast je te hebben. Helaas heb ik geen foto's maar zoek ajb even op een plaatje van een whaleshark!

Wat er vanaf nu ook gebeurt op deze tour, hiervoor ben ik naar de westkust gekomen, dus kan vanaf nu alleen nog maar beter worden. Wat een dagen!

Day 6: Exmouth to Karijini National Park
Heading inland through the vast cattle stations of the Pilbara region, our destination is the oasis of Karijini. This afternoon we drop in at Tom Price, a little town known for its iron ore mining, before setting up our camp overlooking the magnificent Hamersley Range, just in time to watch the sun set. (BLD)

Days 7 and 8: Karijini National Park

It takes two full days to explore and take in the surrounding national park and gorges. Formed over 2,500 million years ago, the Hamersley Ranges are some of the most unusual landforms on earth. Deep in the gorges you'll come across cascading waterfalls and fresh, still waterholes perfect for swimming. Some of the gorges are so narrow; you can touch both sides at once! Dales, Gorge, Fortesque Falls, Fern Pool, Circular Pool, Weano Gorge and Hancock Gorge are just some of the areas we'll get to. Definitely a highlight! (BLD)


6 Gorges hebben we in het totaal beklommen. Super mooi. Meters diepe afgronden onder je en al klimmend over de rotsen je weg vinden naar beneden. Ik voelde me vaak net een explorer uit een stripboek van Kabir. Ik zorgde ervoor dat ik niemand voor me had dan leek het helemaal mijn eigen ontdekkingsreis!

Vele foto's volgen nog.


Day 9: Karijini National Park to Eighty Mile Beach

Heading towards the coast, we take a brief tour of Port Hedland, where the sheer scale of operations in the iron ore industry will amaze you! On the road again, we head towards Broome, spending our last night together at beautiful Eighty Mile Beach. (BLD)

Day 10: Eighty Mile Beach to Broome
We get off to a slow start this morning to take in the glorious stretching sands of Eighty Mile Beach, which stretches forever! Wander along the beach or go for a swim before we get to Broome in the mid-afternoon. (BL)

Inmiddels weer in Perth aangekomen. Er is veel gebeurt met de groep, maar is teveel om nu allemaal op te schrijven. Bizar! Alcohol, sommige mensen moeten gewoon niet drinken denk ik.

Maar al met al een aantal hele leuke mensen onmoet en veel prachtige dingen gezien. Nu in een regenachtig Perth en vertrek morgen weer naar Sydney waar ik mijn laatste dagen bij Erik zal verblijven.

Veel liefs


  • 21 Mei 2009 - 17:43

    Miek:

    Kan niet wachten op alle foto's!!!

    YEAH aftellen en dan ben je er.

    Kuss

  • 22 Mei 2009 - 12:08

    Nynk:

    Aii, whalesharks?! Ik zou een hartaanval krijgen van angst..

    Geniet nog even wat dat heerlijke land, want je bent alweer bijna thuis!

    Dikke zoen x

  • 22 Mei 2009 - 13:54

    Papa Jan:

    echt te gek ,zwemmen deze enorme vissen gr jan

  • 24 Mei 2009 - 09:56

    Isa:

    VET!!!! :-)
    X

  • 24 Mei 2009 - 20:57

    Tiny:

    Meid wat beleef jij een avonturen daar.Wat zal het hier weer saai voor je zijn. Houd wel die teennagel goed in de gaten.

  • 25 Mei 2009 - 18:54

    Robinator:

    Wat geweldig Saabster, met walvishaaien zwemmen!
    En die manta's lijken me ook helemaal super. Heel stoer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 17479

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: