Laatste dagen in Sydney en weer thuis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu Laatste dagen in Sydney en weer thuis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

Laatste dagen in Sydney en weer thuis

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

26 Mei 2009 | Australië, Sydney

De laatste dagen Sydney zijn erg goed bevallen. Ik logeerde bij mijn oud collega Erik. Een mooi appartement in een oostelijke suburb van Sydney, Darlinghurst.

Ik haal Erik op bij zijn werk waarna we direct de vrijdagmiddagborrel ingaan. Het is geen Lexington, maar wel erg gezellig. Ik ontmoet een aantal vrienden en collega's van Erik.

Hapje eten bij de Thai met deze mensen en daarna bij een concert beland van een funk/jazz band de Bamboo's! Helemaal super. Goede sfeer en heel relaxte muziek.

De volgende morgen laat Erik mij de omgeving zien zoals je dat als toerist niet meemaakt:Edgecliff, Wolloomoollo en het upperclass Paddington (het A'dam zuid van Sydney). Mooie winkels, leuke marktjes en kleine straatjes. Een totaal ander beeld dat je krijgt wanneer je down town Sydney loopt.

'S avonds bij een Italiaan gegeten.... ja dat is wel wat anders als backpacken!! Daarna in een Salsabar terecht gekomen waar een kennis van Erik afscheid nam om weer terug te gaan naar Londen.

De volgende morgen stond Erik om 8.20 alweer naast mijn bed dat ik mee moest zwemmen! Gevoelsmatig lag ik er net in, maar hij zei dat ik morgen de hele dag kon blijven liggen dit moest ik meemaken!

Ik mijn spullen gepakt en op naar het strand. Bondi beach is het meest overgewaardeerde strand ter wereld volgens Erik dus het wordt het strandje ernaast Tamarama Bay.

Los van alle hardlopers, american foorball players en andere fanatiekelingen is er geen kip in het water. De huidige weersomstandigheden en de bordjes verboden het water te betreden zullen waarschijnlijk de oorzaak zijn.

Metershoge golven die als een wasmachine terkeer gaan en Erik duikt het water in. In mijn idee gaat hij zwemmen, maar je kunt het beter een ochtendduik noemen. Kopje onder en weer snel eruit. Ik trotseer mijn waterangst bij 4 meter hoge golven en ga tot mijn knieen de zee in. De stroming is echter zo sterk dat ik al wordt meegezogen. Kopje onder en er zo snel mogelijk weer uit. Maar hij had gelijk; je bent wel wakker!

Koffie en de krant in een tentje langs het strand en daarna laat Erik me los om te gaan shoppen in Bondi Junction.

Hij moet voetballen en ik krijg de 2e helft mee. Ze winnen ook nog.

's avonds mag ik mee naar food safari. Eetclubje waarbij 2x per maand in een ander stadsdeel dan Oost Sydney een eettentje wordt gegeten. Bij voorkeur zo goedkoop mogelijk en steeds iets anders. Vanavond Nepalees. Met 8 man super lekker gegeten. Ik ga dit initiatief denk ik kopieren en introduceren in A'dam. Hele leuke mensen ontmoet en voor het eerst Nepalees gegeten.

Laatste dag is aangebroken. Erik moet vroeg voor zijn werk naar Canberra. Ik sta ook vroeg op en wandel voor dag en dauw richting de toeristiche trekpleisters. Je kan Sysney natuurlijk niet verlaten zonder Opera House, The rock en de botanische tuin.

Mooie wandeling terug naar Erik zijn appartement en in de taxi richting airport.

Het zit er alweer op 10 weken Australie. Voorbij gevlogen, maar toch zo veel gedaan en beleefd. Een heel bijzondere ervaring.

Ik heb niet op al mijn vragen antwoord gekregen, maar heb me wel heel goed beseft dat dit een super ervaring is. En dat wanneer je wegbent je leven thuis toch ook wel heel erg leuk is. Lieve vrienden en familie, leuk appartement, topbaan!

Tsja het is ook helemaal niet erg om terug te gaan!

Iedereen super bedankt voor alle leuke berichten.
Ik zit nu weer thuis achter mijn pctje. Mijn huisje inmiddels weer een grote puinhoop.

Ik werd opgehaald door Deborah, Yvette, Jill en Frits & Marlene (zlefs met bloemen).

Een leukere thuiskomst kan ik me niet bedenken! Zelfs mijn huis hangen welkom thuis (tulpen) slingers!!

Lieve allemaal, super bedankt!!!!
Nog een paar dagen acclimatiseren en dan gaan we er dinsdag weer op het werk tegenaan.

X




  • 26 Mei 2009 - 15:28

    Isa:

    Zet dat acclimatiseren maar uit je hoofd!!
    Tot zo!!
    Kom ik ff m'n uggs passen :-)

    XX

  • 26 Mei 2009 - 15:44

    Sandra:

    Saab,

    Welkom thuis! Als je weer een beetje je draai hebt gevinden, snel een terrasje pakken samen! Benieuwd naar alle verhalen! kus san

  • 26 Mei 2009 - 18:42

    Cortiny:

    Wat fijn dat je weer gezond en wel thuis bent.En nu maar weer je gewone leventje oppakken maar nu met een rugzak vol ervaringen rijker. Veel succes en liefs.

  • 26 Mei 2009 - 19:35

    Ka:

    Saab,
    gek idee dat je weer zo dichtbij bent maar toch ook fijn want we hebben je wel gemist hoor! kan niet wachten om je live te zien en al (!!..)je verhalen te horen.
    tot morgen!
    kus Ka

  • 27 Mei 2009 - 11:29

    Nico:

    Hee Saabje!!
    Had je al gesmsd, want het leek me dat je nog erg druk zou zijn zo de eerste dagen, en wist niet of je al telefonisch te bereiken was. Erg leuk laatste verhaal. Zit erg met je mee te leven en zit nu met hetzelfde gevoel als jij waarschijnlijk! Want het lijkt me heel gek en dubbel allemaal.
    Maar goed te horen dat je de tijd van je leven hebt gehad en dat je ook weer zin had om naar huis te gaan. Gelukkig maar. Blij dat je ook weer zin hebt om aan het werk te gaan, maar zou zeggen, laat je er niet meteen helemaal door in beslag nemen. Probeer dat gevoel van de afgelopen maanden nog even vast te houden..
    Er komt gelukkig wel goed weer aan de komende dagen, dus dat is vast een goed begin van deze nieuwe start!
    Dikke kus en ik hoop je gauw weer te zien. Laat je me weten als je telefoon het weer doet?
    x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 1166
Totaal aantal bezoekers 17479

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: