Spiritueel in Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu Spiritueel in Byron - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

Spiritueel in Byron

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

02 Mei 2009 | Australië, Byron Bay

Byron is voor mij een van DE plekken van mijn reis.

Van oudsher een hippie dorp, een grote trekpleister voor toeristen.

Overal massages, spirituele healings, yoga wokshops, dreadlocks,live music en uiteraard wat gras dat wordt gerookt.


De eerste 2 dagen slaap ik in hostel aan het strand. Ik denk de ranzigste tot nu toe! Backpackers Inn.

Maar ja het is alleen om te slapen denk je dan maar.

Heerlijk Sushi gegeten en een massage gehad. Ik voelde meniet helemaal ok, was aardig emotioneel en dacht kan wel een massage gebruiken.

Dit was een combi tussen een massage en energie behandeling (soort van reiki). Ik moet zeggen na 1 minuut lag ik te janken op die tafel... tsja een van mijn eerste emo momenten hier op reis. Eindelijk was het daar. Na de behandeling gaf Devi (de masseuse) aan dat mijn emotionele kant was geblokkeerd. Dat was me inmiddels wel duidelijk. Ik liet makkelijk alles gaan tijdens de behandeling vertelde ze me. Misschien moest ik zelf eens nadenken over reiki, zodat ik het op mezelf kan toepassen.

Hmmm Hanne was al erg goed te spreken over Reiki dus misschien moet ik toch eens over nadenken..

' savonds Yoga les gehad: 1,5 uur. Pittige les.

Koninginnenacht was voor mij een topper. Er was een sangria avond in ons hostel... haha!

Uiteindelijk in decheekey monkeys beland ee heerlijk foute backpackers club tot in de vroege uurtjes. Noemi al naar bed en ik met Andi (2) een gezellige avond gehad. veel oude bekenden hier weer tegen het lijf gelopen.

Ok de volgende dag de grootste kater tot nu toe, maar het was het waard! haha en spierpijn van de yoga.

Volgende dag naar een ander hostel: de art factory. Net buiten het dorp en het is een soort dorpje op zichzelf. Allemaal verschillende soorten accomodaties: Indianententen, dorms, bungalows.

Yoga,healings, cinema, nachtclub, veel hangmatten, zwembad. Helemaal top. Hier blijf ik nog 4 dagen!!!!

Gisteren een geweldige ervaring gehad. ik heb een reiki cursus gedaan.

Voor het eerst 2x echt gemediteerd. ik zal hier niet te veel over uitweiden want niet iedereen trekt dit, maar wat een ervaring. ik kan het niet omschrijven!

Ik voel me heel erg relaxed en heb constant een enorm geluksgevoel.

Dit reiki gedoe doet me erg goed. Ik heb nu een certificaat voor level 1.

Noemie inmiddels op de bus naar Sydney. Top tijd met haar gehad.

's avonds was er een live band aan het spelen. Enorme soul diva met een stem zoals je die verwacht bij zo'n vrouw. Wow.

Heb enorm staan swingen en kreeg de glimlach niet van mijn face!

En dat met alleen wat water.

Ik vertrek zo naar Nimbin. Een klein hippie dorp (nog meer dan Byron). Er is een festival Marti Grass (een soort festival voor legalisering van Marihuana, ben benieuwd). veel optredens. Heb er zin in, wordt vast een topdag!

Nou tot dusver mijn ervaringen in Byron.

I love it here!

Dikke zoen en BUDJE Happy Birthday!!!! (het is nog net 1 mei bij jou!)






  • 02 Mei 2009 - 10:13

    Yvette:

    Saabke, the art factory ben ik ook geweest! Geweldig! Helaas was ik toen nog helemaal niet bezig met dat spirituele gedoe en heb ik er dus weinig van meegekregen daar. Ik ben alleen naar de lighthouse gelopen en heb vooral gezopen daar...hihi. Ook een enorme ervaring natuurlijk! Als je 23 bent... Nu kennen we het wel. Geniet lekker meissie! Ook vaak gehoord dat de westkust het mooist is. Enjoy!!!
    Gister zat ik bij het Paardje op het terras en moest ineens denken aan een hele tijd geleden dat wij daar zaten.. Weet je nog? Mis je hoor!!
    Dikke zoenen

  • 02 Mei 2009 - 12:49

    F&M:

    Hi lieve Sahbi.Heftig verslag! voetjes nog wel op de vloer?
    jammer dat we elkaar gisteren niet tel.gesproken hebben.toen je sms-te zaten wij met Bob & Eddy (welknown) en drie ladys bij Bucca di Beppo
    dat gekke ital.rest.op je eerste florida dag ly.
    dikke kus, probeer het vanavond

  • 02 Mei 2009 - 12:56

    Hizkia:

    Hoi Sahbi, Echt gaaf dat wat je mee hebt gemaakt in Byron, wish I was there.......! Ik kan me er met mijn ervaringen wel iets bij voorstellen, hoop dat het een blijvende betekenis voor je gaat worden! Geniet lekker verder van je reis. Lieve groetjes!!;)

  • 02 Mei 2009 - 18:19

    Christy:

    Saab,ik geniet van je mooie verhalen en foto's! Kus

  • 03 Mei 2009 - 14:18

    Ida:

    Ha Sahbi,

    Geweldig wat je allemaal meemaakt. Geniet er nog maar lekker van. Lieve groetjes!!!

  • 07 Mei 2009 - 08:01

    Cortiny:

    Meid wat maak jij veel mee in je nog niet zo lange leventje!Wat een een ervaringen. Hoop dat je er gesterkt en stralend uit tevoorschijn komt!Lieve groetjes,Tiny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 17480

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: