Great ocean road was amazing!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu Great ocean road was amazing!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

Great ocean road was amazing!!!

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

19 Maart 2009 | Australië, Sydney

Hi mades!

Jullie hebben weer even moeten wachten, maar er is dan ook weer veel te vertellen!

Laatste avond in Melbourne (do) ben ik naar de finale van de AFL geweest, het Australische football (combinatie van rugby en voetbal). Ik denken dat het hier allemaal zo vriendelijk aan toegaat, breekt er in het vak naast ons een knokpartij uit.. politie, traangas en alles erbij... (Ka dacht gelijk aan jou: aktie :))

Maar viel allemaal wel mee en was een top ervaring. Wat een stadion! Gigantisch! En leuk om mee te maken.

Op dit moment zit mijn oplader in het stopcontact dus ik kan nog steeds geen foto's aan jullie laten zien, helaas.

Vrijdagmorgen vertrokken richting Torguay, het surfersparadijs van Zuid Australie en de thuisbasis voor Billabong en Ripcurl!! Hier heb ik een 3 daagse surfcursus gedaan. Vermoeiend, maar zeker de moeite. Ik kan nu een klein beetje blijven staan! (nico blijkbaar heb ik hier meer talent voor, na 2 weken Brasil ongeveer gelijk aan dit niveau met kiten haha)

UIteraard ook leuke surfleraren.. jammer dat dit water je verplicht met wetsuit te surfen. Ik was met leuk klein groepje en we sliepen op een caravanpark. Torquay zelf stelt weinig voor dus 's avonds met een biertje surffilms kijken in de caravan was wel het wildste hier.

De andere hadden een 2 daagse tour dus ik was 1 avondje alleen, maar gelukkig was daar surfleraar Dave met wie ik een gezellige avond heb gehad (hij was punten waardig).

Maandag ben ik opgepikt door 2 gasten die ik heb ontmoet in Melbourne Hugo (NL) en Sylvain (FR). Deze jongens wilden ook graag de great ocean road doen konden alleen geen busje meer krijgen in Melbourne.
Zij zijn eerst naar Adelaide gegaan met de bus(1 nacht rijden) en zijn teruggereden om mij op te pikken in Torquay het begin van de grat ocean road.

Wij rijden nu in een geweldige oude bus (denk aan de oude Mercedes busjes) maar dan helemaal beschilderd. Wij hebben er een met de Engelse vlag en de sex pistols! Het is een echte rock & roll bus, dus we hebben haar Amy (Winehouse)gedoopt!

Helaas is ze gisteren haar achteruit en 5e versnelling verloren, maar ze hoeft nog niet terug naar de rehab!

We rijden nu al 3 dagen en stoppen bij de meest fantastische punten! Het is zo indrukwekkend.

We slapen gewoon op parkeerplekken en besparen zo weer wat centen. We proberen altijd in de buurt te zijn van openbare douches! We hebben een klein gasstelletje mee en maken zo een potje eten klaar. Geweldig.

Onderweg al Koala's gezien, Kangaroos, vossen, Walibi's, zonsondergangen en geweldige stranden. Al met al een overweldigende natuur. Het is hier echt ongelooflijk!

We hebben op de volgende punten overnacht:
1e nacht in Torquay
2e nacht in Apollo Bay
3e nacht in de buurt van de 12 apostellen.

We willen zaterdag morgen in Adelaide aankomen. In Adelaide zal ik mijn gay vriend Mark weer ontmoeten dus dat wordt ook echt gezellig.

Vanaf daar zal ik doorgaan met een tour naar Alice Springs (echt de woestijn in).

De luxe poes hier went erg makkelijk aan dit leventje, maar schakelt net zo snel weer om naar een luxe resort!
Ik ben de moeilijkste niet!

Ik heb nog wel een extra jasje gekocht in de outlet shop van Ripcurl(Han viel me wel tegen in de shops) want het weer daar was echt slecht. Gelukkig gaan we nu weer de goede kant op, lekker zonnig!

Echt veel momenten alleen nog niet gehad, maar het voelt allemaal wel erg goed. Michelle ben nog niet begonnen aan het boek "Illusies" , ik wacht nog even totdat ik me terug kan trekken ipv met 3 man in een minivan :)

Lieve allemaal in Adelaide zal ik wel weer even tijd hebben voor een update dus tot die tijd was dit het even.

Veel liefs van een genietende Saab

PS:

Miek wordt dus tijd voor een eigen wintersport outfit als ik het zo hoor! Volgende keer ben ik er weer bij. Fijn dat jullie het allemaal zo leuk hebben gehad!

Jillie hoe gaat het met Lieke?

Lies en Robster top dat de eerste tandjes doorkomen bij Mats, zal wel brullen zijn in huis!

Lieve collega's hoe gaat het? Nog spannende verhalen? Ik ga er vanuit dat jullie je prima redden, maar wil natuurlijk wel op de hoogte blijven van de laatste roddels enzo??

Eef, Yvet, Ies (sex and the city girls): alle spannende verhalen uit de hoofdstad blijf ik ook graag volgen hoor!

Familie: leuk dat jullie allemaal zo leuk meeleven met mijn reis. Maak julli geen zorgen om mij. Hoe is het met oma heeft ze nog verkering? Geef haar maar een dikke zoen van mij!


  • 19 Maart 2009 - 06:47

    Maartje:

    Bud, klinkt allemaal erg leuk en heerlijk!! Ik ga nu naar Berlijn - zonnig, 7 graden en ook tof denk ik - en mail je daarna eens uitgebreid. Liefs, Bud.

  • 19 Maart 2009 - 08:18

    Yvette:

    Saab, wat een fantastische verhalen! Ik leef zo met je mee hier vanuit Zuid Oost achter mijn laptopje :-S! Geniet ervan moppie!!!
    Dikke zoenen!

  • 19 Maart 2009 - 08:36

    Nynke:

    Klinkt allemaal goed meis; ik zie het helemaal voor me.

    Gek om te bedenken dat jij straks in Adelaide waarschijnlijk letterlijk in de voetenstappen van Hanne en mij zal lopen. :)

    Geniet, geniet, geniet.

    x Nynke (+ baby)

  • 19 Maart 2009 - 08:43

    F&M:

    We hebben niet het idee dat je je verveelt.Geniet er maar van want het is naast jou avontuur en ontdekkinstocht ook je vakantie.
    Met dat slapen langs de openbare weg zijn we minder gelukkig. Is dat slapen op campings echt zo duur? Je bespaart misschien wat geld maar daaraantegen loopt je onnodige risico,s. M.i. wordt er ook in Australie gewaarschuwd om dit niet te doen. Denk ook een beetje aan het thuisfront.
    Blijf wel genieten maar doe aub de campings aan.
    (Memo van bezorgde F&M)

  • 19 Maart 2009 - 09:03

    Rinke:

    Saabje! Leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent. Blijf schrijven, want we lezen graag hoe het met je gaat. En schiet nou toch eens op met die foto's (ook van Amy graag), haha!
    Have fun baby!
    X Rinke
    PS. Heb je gemist hoor op de piste, volgend jaar gewoon weer samen boarden!

  • 19 Maart 2009 - 10:31

    Marije:

    Saab!

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen! Als je naar Alice Springs gaat moet je zeker stoppen in het plaatsje Cooper Pedy, de mensen leven daar onder de grond wegens de enorme temperatuur verschillen! Altijd leuk om daar in een dungeon te slapen :-)

    Geniet! Maar zo te lezen zit dat wel goed.

    Liefs Marije


  • 19 Maart 2009 - 11:28

    Ida:

    Dat klinkt allemaal fantastisch en gelukkig heb je twee "stoere" mannen om je heen om je te beschermen!! Ha,ha.

    Geniet er maar van.

    Liefs Ida

  • 19 Maart 2009 - 16:20

    Miek:

    Dit lijkt er al wat meer op! Goed bezig moppie.

    Klinkt allemaal top dus geniet lekker en super dat je tijd maakt om ons op de hoogte te houden.

    Fijn ook dat je door mannen wordt 'begeleid'.
    Ik eis een fot van dave!
    Toch niet de blonde krullenbol uit miami, ha ha ahaaa

    Hier mis je niets.
    Zon begint te schijnen en we komen allemaal weer uit onze huisjes, ga nu lekker mat marije naar een terrasje.

    Denk aan je, dikke kus

  • 19 Maart 2009 - 19:28

    Lies:

    Mopje, wat heerlijk die verhalen van jou! Ben ook heel benieuwd naar de foto's!
    Veel succes de komende dagen in de woestijn (lekkere stoflongen kweken!).

    Keep up the good work (met de spannende mannen dan!)

    Kus, Lies

  • 20 Maart 2009 - 10:19

    Lin:

    Hey Saabje!

    Klinkt allemaal super! Ben blij dat je je weg in Down Under gevonden hebt. Kon ook niet anders het is er erg mooi en buiten het AFL gebeuren erg vriendelijk.

    Hier in Schoorl ook oke, gister K dag in het ziekenhuis gehad, dat lijf moet weer aan de pillen wil ik straks nog kunnen lopen. Morris gaat lekker op school en vraagt steeds wanneer hij een vriendinnetje mag zoeken???!!! Nanoux loopt de hele dag achter me aan, ben net een gans! Paul gaat ook goed! He meissie veel plezier daar en ik lees met veel plezier je belevingen!!
    Kus Lin

  • 20 Maart 2009 - 10:27

    Karen:

    lieverd!
    sorry dat ik niet eerder heb gereageerd maar je berichtjes wacht ik met smart af. Ze zijn echt geweldig om te lezen en ik vind het ook super om te merken dat je daar zo heerlijk geniet. Ik had eigenlijk niet anders verwacht maar toch fijn als je verwachting bevestigd wordt! moet ook zeggen dat ik een beetje jaloers ben, zou graag in je schoenen staan. Wintersport was ook super maar volgend jaar ga je weer mee hoor! miste jou en de fam. Berkhof toch wel hoor. Verder in Hoorn city alles z'n gangetje. Zonnetje komt ook langzaam door dus we gaan de goede tijd tegemoet. Ik heb me trouwens afgemeld voor mijn werkmail op je mailinglijst. Ik volg je via mijn yahoo.
    Tot "snel"
    Dikke kus Ka

  • 20 Maart 2009 - 21:04

    Papa Jan:

    leuk je te volgen ,het lijkt wel een meisjes boek dromen in drie D .dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 17483

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: