Face the outback - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu Face the outback - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

Face the outback

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

05 April 2009 | Australië, Cairns

eindeljk weer een bericht..

Er is veel te vertellen!

In Adelaide ben ik vertrokken met een 8 daagse tour richting de outback.

Day 1: Adelaide to Wilpena pound.
Een tussenstop op een wijngaard en slapen in een tent.

Day 2: Flinders ranges
'S morgens een zware klim naar top van de erg. Verder veel rode zandwegen, aboriginal tekeningen, veel dieren, fantastisch. We slapen in een soort hostel. Erg leuk!

Day 3: Oodnatta track
Ouste spoorlijn van midden australie incl railway station. Lake eirey (zout zee) en een bezoek aan talk alf, een blanke kunstenaar die werkt volgens aboriginal norm.

We slapen voor het eerst in swags in het kleine gehucht William Creek. (Hier kom ik een meisje uit Hoorn tegen... middle of nowhere... zusje van Boy (ik kende haar zelf niet, hoe klein is de wereld). Een swag is een soort eenpersoonstent in de open lucht onder de vele sterren. Fantatstisch!

Day 4: Coober Pedy
We rijden naar een opalmijn dorp waar de mensen onder de grond leven om ze te beschermen van de hitte. We hebben zelf naar opal gezocht, heb iets gevonden maar niks waard, dus helaas!
We slapen in hosten ook ondergronds. Erg grappig en koel!

Day 5: uluru
Heel vroeg op voor de zonsopgang bij Uuru. Geweldig. Daarna 2,5 uur om dit indrukwekkende rode gevaarte heengelopen. UIt het niets staat er dna op eens een enornme rode berg..die nog 6 km doorgaat naar beneden.. indrukwekkend.

Zonsondergang bij de breakaways.

Day 6/7: Uluru and Kata Tjuta (Olga's)
Nog vroeger op voor een 2e zonsopgang aan de andere kant van uluru net tussen de Olga's in.

Hierna lange wandeluing gemaakt door de Olga's . Heel erg mooi, we kwamen uit in een groene vallei!

Gezwommen in spring (1 bij 2 natuurlijk zwembad in midden van dessert).

Weer geslapen in swags!

Day 8:Kings Canyon

Fantastiche wandeling door de Canyon. 3,5 uur. Het was dus weer vroeg op. Uiteindelijk zijn we na lange rit aangekomen in Alice Springs.

Weer terug in beetje beschaving!

In totaal was deze trip bijna 3700 km!

Een nachtje in alice springs en daarna gevloen naar Cairns.

Daar ben ik nu nog steeds en ben net terug van een 2 daagse duiktrip!
Maar die info volgt nog.

Ik ben kapot , ik ga lekker mijn bedje in.

Lieve allemaal, dit was even droge kost, maar geloof me het is fantastisch hier. Foto's volgen op facebook!!!

Nu moet ik weer plannen maken, ben alweer 4 weken van huis..

Ik ga nu stoppen, want ben moet dus beetje meer emo dan normaal :)

Liefs Saab





  • 05 April 2009 - 12:06

    Annette En Bram:

    Fantastisch he Sahbi. Kun je nagaan dat wij als oudsten van een groep dat ook allemaal gedaan hebben. De jongeren vonden het veel vermoeiender dan wij. Blijf genieten, liefs van hier. Annette en Bram

  • 06 April 2009 - 08:20

    Sahbi Derksema:

    Vergeet ik nog helemaal te zeggen, we hadden een topgroep. Gemixes, veel backpackers, een ouder stel die een luxere reis had verwacht.. en een dame van 75+. Fantastisch, ze vond alles mooi en deed nog aardig mee.

    Het gepensioneerde stel moest even wennen, maar kwam aan het einde van de trip met de bedankwoorden dat ze het fantastisch hadden gehad met de jonkies :)

    Dus Bram en Annet top dat jullie dat ook hebben gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 17488

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: