Great Barrier reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu Great Barrier reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

Great Barrier reef

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

06 April 2009 | Australië, Cairns

Heerlijk na een dag in ons luxe hostel met zwembad en ontbijt te hebben doorgebracht dan toch maar weer terug naar aktie: duiken.

Een 2 daagse tour geboekt samen met Andi en sabine, 2 Duitsers die ook meewaren op de outback tour.

Met Sabine heb ik niet zoveel, maar Andi is enorm lachen!!

Zij gingen snorkelen en ik 6 duiken maken in 2 dagen.

we worden met een boot naar het Reef gebracht waar een grote boot op ons wacht waar we blijven overnachten. het zag er allemaal wat shabby uit en ik was in Thailand aardig wat luxe gewend met mijn duiken.

Maar het viel allemaal wel mee. We kregen een cabin met z'n 3en en de eerste duik zat er voor mij al aan te komen.

ik was best beetje nerveus om weer te gaan, was dec 2007 voor het laatst. Maar eenmaal onder water gaat alles weer vanzelf.

Visability viel wat tegen en het reef ook... ik dacht hebben wij weer. Hadden we nu toch maar de dure trip genomen!!

Tot het moment dat er dolfijnen langs de boot zwommen. Tsja dan relativeer je alles weer toch?

Maar bij duik 2 was alles anders, de eerste keer zonder begeleiding maar met een buddy (sorry Bud!). Helaas kreeg ik een halvegare NL aan me gekoppeld!!!.. maar ja je moet het er maar mee doen.

Prachtige vissen, mooi koraal, top!

De 3e duik was een nachtduik. Aardedonker, best spannend. Ik heb daar toch een schilpad gezien van wel een meter!!! We hebben er een tijd omheen gedoken, wat is dat geweldig zeg! Ik heb de hele avond grijns niet van mijn mond afgekregen!

Vroeg slapen, je bent kapot.

We werden gewekt om 5.30, eerste ochtend duik was namelijk om 6.00.
Dit was mijn 1e 30 meter duik.

Ging heel erg goed, geweldig!

2e duik om 8.00 uur, nog beter. Zonm scheen goed en de kleuren waren geweldig, weer schildpadden en super mooie grote vissen.

En de boot vertrok weer naar een andere plek.

de laatste duik was een navigatie duik. Helaas werd ik weer met 2 randdebielen opgescheept. de een zwemt er de hele tyijd vandoor, met een zicht van 5 meter bem je elkaar snel kwijt en dat gebeurde dus ook. de ander was na 20 minuten al door al zijn lucht heen.. zucht...

Bleken ze daarna om de hoek een Mantaray te hebben gezien! WOW. Die heb ik alleen gemist, maar je kan niet alles hebben.

Vandaag een relax dagje gehad in Cairns. Erg toeristisch stadje aan het strand. Alleen niemand zwemt hier in de zee (kwallen, haaien en krokodillen). Dus hebben ze een enorm zwenbad gebouwd aan het water waar iedereen in kan zwemmen, erg grappig :)

Morgen naar Cape Tribulation, een rainforrest. ik ga hier samen met Noemi heen, een fransaise die ook mee was in de outback.

Hier blijven we 2 dagen! Ik ga hier paardrijden een tiocht van 3,5 uur! WOW.


  • 06 April 2009 - 08:44

    Miek:

    Kijk dit lijkt er meer op.
    Outback Saaabbbbb..

    He ik weet niet of het lot er mee speelt maar wij mogen elkaar blijkbaar niet spreken.
    Ik slaap nu met mijn telefoon in mijn hand dus missen ga ik je niet meer.

    Tot snel hun en een dikke kus!!!!

  • 06 April 2009 - 08:59

    Yvette:

    Lieverd, heerlijk verhaal weer! Hoe zou het toch komen dat ze jou steeds aan die randdebielen koppelen..? ;-)
    Cairns, de Woolshed.. hihi. Hele foute tent! Kom jij vast niet! Veel plezier op je trip naar Cape Tribulation!
    Kuskus

  • 06 April 2009 - 10:28

    Nico:

    Dag Saabie!
    Wat een geweldige verhalen allemaal!!!! Stoer man dat je dit allemaal aan het doen bent. En wat ontzettend gaaf om te lezen. Ik zeg die 3 maanden kom je wel door. Niets eerder terugkomen! Hier nog altijd hetzelfde, dus geniet ervan zolang het kan. Dat heb je verdiend!
    Dikke knuffels

    Nico

  • 06 April 2009 - 10:30

    Marielle:

    Dit is toch het leven! Hetgeen wat het allemaal zoooo de moeite waard maakt. Zo enorm fijn dat jij dit allemaal mag meemaken!
    Oprecht een onwijs avontuur. Ben echt super jaloers op je..
    In mijn huidige situatie toch niet echt iets dat je snel zult/kunt doen.

    Heerlijk om te lezen dat je zo geniet van alles. Zo kan ik toch ook een beetje mee genieten!

    Heel veel liefs!
    xxx

  • 06 April 2009 - 11:06

    Eefkes:

    Potjandorie, en ik dacht dat ik het lekker had onder de spaanse zon ;-)
    Bij mij ging ook niemand de zee in, wat meer aan de temperatuur lag dan aan de beesten die erin zitten!
    Go horsey, heerlijk mop.
    Wacht vol smacht je nieuwe verhalen af.

    Big kissssss

  • 06 April 2009 - 16:38

    Isa:

    Lief Saab!!
    Was echt heerlijk om je stem even te horen.... (en even te lachen met je!!!)
    Ben ook erg benieuwd naar je live verhalen ;-) en alle details hihi
    Geniet, als het meezit kunnen we volgend jaar samen gaan duiken! Let u know..

    Dikke zoen
    X

  • 07 April 2009 - 08:37

    Linda:

    Hey Saab!

    Super dat het duiken zo goed ging! En wat zal jij een spierpijn hebben na 3,5 uur paardrijden!!!! Zo te zien ben je al helemaal gewend aan dit leven!! Jammer dat je steeds gekoppeld wordt aan weirdo's onder water maar boven water nog wel een leuke vis gevangen??
    Have fun!!

    Liefs Lin

  • 07 April 2009 - 14:43

    Liesje:

    Zucht... wou dat ik daar ook was... Geweldig zeg!
    Wel sneu voor je dat je wat loonies om je heen hebt, maar jou kennende maak je ook daar wel weer een feestje van!

    Geniet lekker van die stinkpaarden (jij liever dan ik!).

    Ben jaloers op je!

    Kus, Liesje

  • 08 April 2009 - 18:02

    Bud:

    Zoals je weet zijn vakantie en/of duikbuddy's absoluut geoorloofd. Maar een beetje fatsoenlijke uitzoeken hoor... X

  • 10 April 2009 - 23:40

    Hanne:

    Saab,

    we missen je........
    dikke kus
    ciaox

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 17487

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: