zeiltocht rond de whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu zeiltocht rond de whitsundays - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

zeiltocht rond de whitsundays

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

14 April 2009 | Australië, Airlie Beach

In Airlie aangekomen helaas een groot nadeel: Regen!!!! En niet zo'n beetje ook. Van Yvet heb ik al begrepen dat dit vaker voorkomt, dat zowel zij als Sonja dit hier ook hadden, dus ok!

Maar we moeten zeilen en bakken op de boot en prachtige hagelwitte stranden zien, vissen voeren in turquoise water.... dat beeld vertroebeld met regen.

Het is hier pasen en daardoor alle hostels propvol. Veel locals. UIt pure nood komen we in een party hostel terecht.

Er is nog een kamer voor 2 personen vrij, wel iets duurder dan een dorm (stapelbedden, min 4, vaak 6 tot 8), maar vond het wel even lekker.

O ja ik reis dus nog even met Noemie. Tot aan Brisbane en dan wil ik graag weer alleen verder en dat komt haar ook goed uit dus zodoende.

Tsja was immers mijn eigen plan om alleen te reizen dan moet ik dat ook doen he!

Maar terug naar Arilie Beach. een straat met wat winkeltjes en barretjes. Zijn hier 2 dagen.

Helaas regen, regen, regen en 's nachts veel kabaal van de vele dronken andere gasten die denken dat het hun kamer is...

Maar ook dat hebben we weer overleefd.

Dag van zeilen: nog steeds regen. kan wel janken, maar ok ook met regen zal het een fantastiche ervarig zijn.

De boot is oude zeilboot (80+) Ron of Argyll (naar zeggen hebben Marilyn Monroe en Kennedy hier een paar dagen op doorgebracht, dus dat is dan wel weer een mooi verhaal).
Prachtige boot en leuke crew; simon en mark.

We zijn in totaal met 11 passagiers aan boord. erg verschillend en daarom juist weer zo leuk.

2 Duitsers, 2 Canadezen, 1 Zwitser, 2 Amerikanen, 2 Noren en Noemie en ik.

De Zwitser zat ik ook mee op de duikboot, erg toevallig allemaal weer.

Totaal zeilen we 3 dagen en 2 nachten. Veel regen, maar de zon breekt af en toe door.

Het was een geweldige ervaring. Ik heb nog een duik gemaakt, maar deze was bedroevend slecht. Slechts 2 meter zicht en was meer bezig met begeleider te volgen en heb helemaal niks gezien. Gelukkig was de duik maar € 30...

Vandaag naar Whiteheaven beach gegaan. Op moment dat we daar aankomen begint de zon de schijnen!!!
WOW! Dit moest zo zijn!

Paradijs!Hagelwitte stranden, strakblauwe zee... mooiste strand dat ik ooit heb gezien!

Ze raden je af hier zonder stinger suit te zwemmen, vanwege de dodelijke kwallen die er zijn. Uiteraard zijn we uit het diepe water gebleven, maar kon hetniet laten om mezelf in de branding te laten meeslepen op het zachte witte zand! En ik leef nog, dus dat scheelt.

We zijn nu weer in Airlie beach en ik heb nog een beetje zeebenen.

We hebben rond 00.00 een bus richting 1770. Een klein dorpje waar we 2 nachten blijven. Vanaf daar gaan we verder naar Rainbow beach waar we een tour gaan maken over Fraiser Island.

Ik reis best rap en ik ben nu aan het kijken wat ik nog allemaal wil doen.

Mijn yoga- surf cursus staat vast en mijn laatste week Sydney ook.

Maar ik heb nog ruim 1,5 week over als ik Fraiser, Noosa, Brisbane en Byron heb gezien...

Afhankelijk hoe het op deze plekken is twijfel ik (gezien het weer en de forecast.... regen- en nog meer regen) of ik niet nog wat zon moet pakken????

Vlucht naar Fiji??? Niet slecht, ben er nu toch haha. Of toch nog richting Perth en stukje westkust?

Of toch de kou trotseren en een indruk van Nieuw Zeeland meepakken???

We zien het allemaal wel! Maar zon is best een belangrijke meter. Wanneer het aan de oostkust opklaart zal ik hier weelicht wat langer blijven.

Het mooie is niks moet en alles mag.

Het enige wat moet is 25 mei weer terug en jullie allemaal snel weer zien!

Mis alles wel hoor. Maar gelukkig ia alles er straks nog.

Tot snel, moet stoppen shop gaat sluiten.

Foto's volgen weer op www.facebook.com

Heel veel liefs
Sahbi




  • 14 April 2009 - 09:10

    Yvette:

    Liefie, heerlijk weer om je avonturen te lezen. Wat een prachtig strand he daar. Toen ik daar was was het net of ik alleen op de wereld was daar, totdat er ineens veel lawaai was, en er een klein vliegtuigje vol met japanners landde.. Weg met de rust en sereniteit daar! Bij Rainbow beach was vroeger een ouwe tamme dolfijn die daar woonde.. misschien is ie er nog. Kan je ff gaan kijken!! Wel echt vervelend van het weer. Het is hier echt heerlijk..morgen 24 graden, maarja, alsof je er wat aan hebt als je binnen zit.. Helaas! Meissie, geniet ervan weer!!
    Dikke zoenen

  • 14 April 2009 - 09:11

    Yvette:

    En ja, ik mis je!! ;-)

  • 14 April 2009 - 13:25

    Leontien:

    Hey Saabje,
    Hier eindelijk een berichtje van mij. Wauw, dat klinkt goed hoor, wat je daar allemaal beleeft! Begin een beetje jaloers te worden,misschien moet ik ook maar eens een reisje gaan plannen :)
    xxx

  • 15 April 2009 - 15:21

    Die Dikke :):

    Lieve lieve Saab!

    Ik hoop dat je heerlijk aan het genieten bent. Voor je het weet ben je alweer thuis. Nu nog even je geplande 'alleen zijn' en dan ben je alweer in Amsterdam bij al je vriendjes en vriendinnetjes.

    x

  • 15 April 2009 - 21:39

    Deborah:

    Lieve schat, ik ga voor de 3de keer proberen om een bericht te plaatsen, lijkt wel of ik je niet mag spreken. jammer dat ik je oproep gemist heb, hoop dat mijn sms wel is aangekomen?????? het bellen jou kant op ging ook niet helemaal goed, kreeg een kerel aan de lijn en die wilde ik nu net niet spreken. je hebt weer veel gedaan en zo te lezen ga je nog veel doen, heerlijk. ben er nu eindelijk achter dat ik me moest aanmelden voor facebook, ben soms een muts hoor! top foto's je geniet echt dat is duidelijk. hoop dat het weer nu weer wat beter is en dat je een beetje van de zon kunt genieten. dikke kus mis je, maar voor we het weten is het 26 mei. ook een dikke kus van mijn ouders. kus dee

  • 16 April 2009 - 08:25

    Eefkes:

    Lieffie!!!
    Wat heerlijk klinkt het allemaal weer, een genot om te lezen. Weet je zeker dat je niet langer wilt blijven ;-)
    Mijn vakantie was heerlijk, niets gedaan en daar ben ik erg goed in.
    Geen nieuws verder, same old same old.
    Big kiss en miss you tooooooooooo!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 112
Totaal aantal bezoekers 17482

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: