Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Sahbi Derksema - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Sahbi

22 April 2009 | Australië, Rainbow Beach

Met een 4wheel drive, 11 backpackers, wat tenten en voedsel een zandeiland op worden gestuurd dat leek me wel wat.

Al bleek al snel uit de verhalen van andere backpackers dat Fraser Island niet gaat om de mooie natuur en wilde beesten, maar PARTY!

Ik, toch wel een van de oudere, dacht ok maar heb geen zin in 19 jarige die onverantwoordelijk omgaan met alcohol en rijden.

Was hier net de dag voor vetrek op het eiland met een soortgelijke tour een groot ongeluk gebeurt met 2 doden en 9 in het ziekenhuis.. dus de schrik zat er goed in.

Al snel bleek dat dit ongeluk voorkomen had kunnen worden door je aan de snelheidslimiet te houden (60 km/ uur) en door je gordel te dragen!

Ik heb een leuke groep. De dag voor vertrek heb je een briefing en worden we in groepen van 11 ingedeeld.

Ik zit met ok groep: 3 duiters ( 1 gay en een stel) voorderest 2 noren, 2 engelsen, een ier en Noemie en ik.

Al snel bleek dat we allemaal voorzichtig wilde doen en niet alleen maar wilden zuipen.

Gelukkig bestelden we wel voldoende booz voor de avonden.

Volgende ochtend 0700 ontbijten en briefing over laden van de 4X4.

Na 1,5 uur en veel veiligheidsvoorschriften gaan we dan eindelijk op pas voor 3 dagen!

Aangekomen op het eiland blijkt al snel dat we een aantal ervaren 4x4 rijders hebben dus dat was een cookie voor ze.

Na beetje over strand getoured te hebben, bij een wrak van schip te hebben gekeken (jaa Yvetteke hij ligt er nog steeds, al is het niet veel meer) bleek al snel dat vloed werd en dat we een kamp moesten opzetten.

Alle 6 de auto's bij elkaar. Een paar groepen al behoorlijk in de olie. Na de tentjes (zonder matrassen) te hebben opgezet en maaltijd te hebben gemaakt was het tijd voor wat speelwerk...

Ik word oud. Drankspelletjes waren nooit mijn favoriet (ladied remember the 5 tequilla chocomel in 5 kwartier.. haha)maar in de jaren steeds meer ervaren... dacht ik...

Nou nee hoor, Goon (die heerlijke wijn uit eigen kartonnen tap in megahoeveelheden)is gevaarlijk spul.

Na een paar jugs (jaaaa) lag ik er dan ook helemaal af. Briljante foto's zijn er gemaakt, maar goed ook, want ik weet niet veel meer van die avond. Sorry F+M deze moet er ook tussen zitten haha

Iedereen om 10.00 gaan slapen, ach waar drank niet goed voor is!

Volgende morgen: joehoe GEEN kater, ik vind Goon steeds leuker worden.

Tenten opgeruimd en verder op zoek naar Lake Mckenzie. In de middag voelde ik me topfit om zelf wat te rijden. Gelukkig deed ik dat weer op het juiste moment dat ik alle leuke stukken heb gehad: over rotsen; over onbegaanbare weggetjes met tegenliggers, etc etc

Die gasten allemaal jaloers, maar ze moesten toegeven The Dutchie kan wel rijden!

2e nacht niet langs het strand gekampeerd want we waren veel te lang bij meer blijven hangen dus we moesten naar camping. De eerste borden waren al erg lachwekkend stilte na 9 PM.

En dat met 66 backpackers....maar regel eronder minimum fine $ 150 a person, maakte het voor een aantal niet minder. Wij relaxte avond gehad.

Vanmorgen naar ander meer en weer terug naar de ferry.

Komen we terug willen ze $3000 op ons verhalen omdat we in het water zijn gereden!!! Nou dacht het niet dus.

Wij hebben ons keurig aan de regels gehouden. Ik heb even de baas erbij geroepen en na 1 zin was het al ok.. geldklopperij dus!!!

Nu vanavond een afscheidsfeestje (jaaa de Goon moet toch op he) en dan morgen naar Noosa (Eef ik ga op jacht voor je).

Dit wordt lekker relaxen en beetje surfen.

Nou dit was weer voldoende voor nu lijkt mij. Helaas kan ik hier nog steeds geen foto's uploaden dus dat wordt van de week pas.

O ja de plekken van de bedbugs hebben plaatsgemaakt voor een allergische reactie op een andere beet. Zo charmant al die enorme rode vlekken die jeuken als *%^&*&)

Heb net spullen gekocht pillen en cremetjes want ben in staat om mijn benen eraf te schrapen zo erg is dit. En gelukkig het werkt!En ja Han Schurft dus haha

Een hele dikke zoen voor iedereen.

PS: het valt me nog allemaal erg mee, ik doe nog leuk mee voor een 30-er!!!! haha

Ik geef Fraser Island een aantal punten! :)







  • 22 April 2009 - 07:25

    Nico:

    Hee Saab! Klinkt als een gave trip, naar Fraser Island. En nu ga je surfen en yoga'en? Heerlijk zeg. Hier niet veel nieuws, behalve dat er nu een paar stratemakers bezig zijn om de tuin opnieuw te straten. Vind het erg leuk dat we dit nu eindelijk een keer doen. Wordt vast erg leuk! Verder hier ook super lekker weer. Alleen maar zon deze week! Tijd voor de eerste barbecue natuurlijk! Saab, tot nog niet zo snel! Je hebt nog een paar super weken voor de boeg!
    Dikke zoen
    Nico

  • 22 April 2009 - 09:23

    Niels D:

    Damn Sahbi, ben zoooo jaloers! Ga nu ff foto's kijken :-) VEEEEL plezier nog!

  • 22 April 2009 - 14:57

    Yvette:

    Hoeveeeeel dan? hahahaha

  • 23 April 2009 - 09:44

    Son:

    Hey Sahb,
    Wat ben ik jaloers!!! Heb je voorgaande verhalen net allemaal gelezen en wil ook weer DOWN UNDER!!!!
    Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt. Tijd vliegt when you're having fun!!
    Ongelofelijk dat jij ook regen had bij de Whitsundays.. Wij hebben daar toen een week in de regen huilend in een peperduur resort doorgebracht. Zo balen. Fijn dat het weer nu beter is en je nog goed aan je tan kunt werken!!
    Geniet nog van de laatste weekjes. Hier is het gelukkig lente geworden.
    Kus kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Sahbi

Actief sinds 23 Dec. 2008
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 17488

Voorgaande reizen:

08 Maart 2009 - 26 Mei 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: